Online nástroj pro přípravu URL při použití Google Analytics: Campaign URL Builder – Google Analytics Tool
Příklad:
cílové url klasické (běžné), bez určujících parametrů, které vede přímo na cílovou webovou stránku:
http://www.domena.cz/adresa/stranka.html
Doporučený postup a úprava cílového url při použití Google Analytics (vzorová ukázka) č.1:
http://www.example.com/?utm_source=CentrumCZ&utm_medium=banner
V tomto případě přišel návštěvník přes Centrum.cz a bannerovou kampaň.
Doporučený postup a úprava cílového url při použití Google Analytics (vzorová ukázka) č.2:
http://www.example.com/?utm_source=SearchCentrumCZ&utm_medium=KW&utm_term=letenky.
V tomto případě přišel návštěvník přes vyhledávání Centrum.cz a hledal slovo „letenky“.
Určující parametry zde jsou:
- Povinné paramertry:
- utm_source: odkazující zdroj, tedy jméno webu či reklamního systému. Například Centrum.cz, Aktualne.cz, Najisto.cz apod.
- utm_medium: specifikujte, o jakou kampaň se jedná, tedy zda jde o banner, placený odkaz a podobně
- Nepovinne parametry:
- utm_term: určuje konkrétní reklamní prvek, typicky placené klíčové slovo
- utm_content: určuje verzi inzerátu
- utm_campaign: jméno či interní označení konkrétní kampaně, např. „image kampaň“ nebo „celoroční produktová komunikace“
Určující nepovinné parametry si může objednavatel kampaně určit a definovat dle svého uvážení a potřeby.
Nejčastějšími parametry bývají tyto hodnoty:
- interní označení kampaně
- médium na kterém banner běží
- formát, rozměr formátu